Deklaracji Dostępności
Centrum Obsługi Administracji Rządowej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Centrum Obsługi Administracji Rządowej..
Data publikacji strony internetowej: . Data ostatniej istotnej aktualizacji: .
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- wybrane dokumenty opublikowane na stronie mogą być niedostępne z uwagi na fakt, że pochodzą z różnych źródeł, są bardzo obszerne, zostały wykonane w kilku komórkach organizacyjnych co uniemożliwiło wpływ na ich docelową treść oraz kształt. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
- do opublikowanych na stronie skanów dokumentów udostępniona została wersja alternatywna
Treści nieobjęte przepisami
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
Dodatkowo dokumenty publikowane na Platformie ZakupowejPlatformie Zakupowej zamowienia.gov.pl mogą być częściowo niedostępne z uwagi na fakt, że:
- Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
- pochodzą z różnych źródeł
- są to dokumenty bardzo obszerne i złożone
- ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt
- opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innych instytucjach
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki
Informacje zwrotne i dane kontaktowe.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Naczelnika Biura Dyrektora COAR — mejlowo dostepnosc@centrum.gov.pl lub telefonicznie 22 694 75 01.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Dyrektor Centrum Obsługi Administracji Rządowej
- Adres: ul. Powsińska 69/71, 02-903 Warszawa,
- mail: sekretariat@centrum.gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Dostępność architektoniczna
Centrum Obsługi Administracji Rządowej, ul. Powsińska 69/71, 02-903 Warszawa
- Budynku A.
Siedziba COAR mieści się w Budynku A. Do budynku prowadzą dwa wejścia. Wejście od ul. Powsińskiej jest przeznaczone dla gości. Wejście bezpośrednio z chodnika – nie ma schodów, a szerokość drzwi pozwala na wjazd wózka inwalidzkiego. Kancelaria Ogólna znajduje się po lewej stronie od wejścia, pokój nr 003. Pracownik Kancelarii udziela informacji dotyczących lokalizacji pomieszczeń w budynku oraz godzin pracy COAR. Do Kancelarii Ogólnej prowadzi korytarz umożliwiający przemieszczanie się wózkiem inwalidzkim. Dalsze przejście zabezpieczone jest bramkami, przez które może przejechać osoba na wózku.
Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze. Na wyższe piętra prowadzą schody. W budynku nie ma windy.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze.
- Budynek L1
Budynek L1, w którym prowadzona jest działalność poligraficzna oraz administrowanie obiektami COAR wyposażony jest w rampę umożliwiającą wjazd wózków do głównego wejścia oraz dostosowana jest toaleta dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Budynek ten, w części jest dostępny wprost z poziomu gruntu. Budynek M – istnieją rampy wjazdowe, ale wewnątrz nie przeprowadzano prac dostosowujących pomieszczenia do szczególnych potrzeb.
- Przed budynkami nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Do budynków można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynkach nie ma pętli indukcyjnych. W budynkach nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Na podstawie art. 9 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243), Centrum Obsługi Administracji Rządowej informuje, że zapewnia osobom uprawnionym możliwość korzystania z pomocy tłumacza języka migowego.
Skorzystanie z usługi tłumacza języka migowego online jest bezpłatne i nie wymaga wcześniejszego umawiania się na wizytę.
Z usługi tłumacza języka migowego online można skorzystać w dwojaki sposób:
- Poprzez zgłoszenie się ze swoją sprawą do siedziby, gdzie w kancelarii (pokój nr 003) znajduje się oznakowane stanowisko z dostępem do usługi. Pracownik (za pośrednictwem komputera z kamerą) połączy się z tłumaczem języka migowego. Tłumacz będzie pośredniczył w rozmowie między klientem a pracownikiem COAR. Rozmowa odbywa się w czasie rzeczywistym.
- Z usługi można także skorzystać nie wychodząc z domu. Wystarczy, posiadanie sprzętu komputerowego (komputer PC, laptop, tablet) wyposażonego w kamerę oraz podłączenie do internetu. Usługa dostępna jest na stronie internetowej COAR.